Conform art. 7 alin. 1 din OG 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanță și Legii nr. 51/2003, care aprobă Ordonanța, consumatorul are dreptul de a denunța unilateral contractul la distanță, în termen de 14 zile, fără penalități și fără invocarea vreunui motiv.
În această situație, Clientul se obligă să notifice contact@smartbuy-shop.ro despre intenția sa de a returna produsele achiziționate, prin orice mijloc de comunicare scrisă (e-mail/fax/etc.) în termen de maxim 14 zile de la primirea produselor.
Clientul este responsabil să se asigure că produsele se vor returna în maxim 14 zile de la primirea coletului; în caz contrar, SmartBuy poate refuza coletul. Singurele costuri care cad în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.f
Dacă produsele achiziționate sunt nefuncționale sau prezintă vicii de fabricație, vor fi înlocuite pe loc cu un produs funcțional, cu condiția notificării în scris către SmartBuy prin contact@smartbuy-shop.ro în termen de 48 de ore de la recepționarea produsului defect. Dacă produsul nu mai este disponibil, la alegerea clientului, fie se va înlocui cu un produs similar, fie se va returna contravaloarea acestuia în contul persoanei fizice sau juridice care a plătit contravaloarea inițială a produsului/produselor.
Dacă notificarea se va face ulterior termenului sus menționat de 48 de ore, produsele fac obiectul garanției.
Pentru a returna un produs, clientul trebuie să completeze cererea de retur conform procedurilor de retur existente pe Site.
Atenție: NU trimiteți produsele retur fără a înștiința în scris (prin completarea formularului de retur) contact@smartbuy-shop.ro. Produsele se pot returna doar prin intermediul curierului trimis de către societatea noastră (orice alt retur va fi refuzat).
În orice situație de returnare a produselor, acestea trebuie să fie în aceeași stare în care au fost trimise Clientului, în ambalajul original, cu etichetele intacte și împreună cu toate documentele care l-au însoțit (factura, certificate de garanție etc.).
Produsele returnate trebuie să fie în aceeași condiție ca la primire: fără defecte (cu excepția viciilor ascunse și exceptând defectele deja semnalate de Client în corespondența cu
contact@smartbuy-shop.ro).
Produsul se trimite obligatoriu nefolosit și în ambalajul original fără ca acest ambalaj să fie rupt sau deteriorat în niciun fel.
Nu se pot returna produse cu motor termic care au fost folosite și alimentate cu benzină și ulei dacă motivul returului ține de alte aspecte decât funcționarea incorectă, necorespunzătoare sau nerespectarea caracteristicilor tehnice prezentate în pagina de produs!
Dacă produsul prezintă deteriorări și distrugeri mecanice, SmartBuy își rezervă dreptul să nu despăgubească clientul, produsul fiind returnat la client pe cheltuiala acestuia.
În orice situație de returnare a produselor (chiar și când returnarea îi este imputabilă SmartBuy, ex. colete deteriorate, produse greșit facturate/livrate, produse cu defecte de fabricație), acestea trebuie să fie în aceeași stare, în ambalajul original, cu etichetele intacte și împreună cu toate documentele care le-au însoțit (factura, certificate de garanție etc.). Produsele returnate trebuie să fie în aceeași condiție ca la primire: fără deteriorări, fără defecte (cu excepția viciilor ascunse și exceptând defectele deja semnalate de client în corespondența cu contact@smartbuy-shop.ro).
Conform art. 10 lit. c din O.G. 130/2000, SmartBuy își rezervă dreptul de a nu accepta returnarea produselor care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada (perisabile) ori deteriora rapid, cum ar fi produse de lenjerie intimă, costume de baie, ciorapi și produse cosmetice desigilate, produse alimentare, produse vegetale, îngrășăminte.
Pe fiecare pagină de produs există informația privind posibilitatea de retur. Produsele ce constituie un set trebuie returnate ca set.
Costul returului cade, conform legii, în sarcina Clientului. Pentru retururile efectuate în cursul celor 14 zile lucrătoare, Clientul primește banii aferenți produselor returnate în interval de 14 zile lucrătoare de la recepționarea coletului în depozitul SmartBuy.
Se vor returna integral banii aferenți produselor, fără însă a se returna costul de transport sau alte costuri conexe plății sau livrării. Se vor returna atât costul produsului, cât și taxele de transport doar dacă returnarea produsului are la bază vicii de fabricație sau dacă produsul nu corespunde cu oferta afișată pe site-ul www.smartbuy-shop.ro.
Returul banilor sau înlocuirea cu alt produs se face NUMAI după recepționarea și verificarea de către SmartBuy a produsului returnat de către client.
Returul banilor se face NUMAI în cont bancar. Nu acceptăm să facem returul în numerar!
În situația în care marfa a fost plătită cu cardul, se va returna contravaloarea produselor (fără taxele de transport sau de procesare card) în maxim 2 zile lucrătoare.
În situația în care produsul a fost livrat cu transport gratuit, la returnarea banilor se va ține cont de costul de transport plătit de SmartBuy către curieri, conform costurilor de transport.
Pentru o mai rapidă soluționare a cererilor clienților, SmartBuy acceptă retururi exclusiv prin curier. Retururile se fac întotdeauna pe adresa: Str. Closca nr. 49, Timișoara, jud. Timiș.
In cazul in care produsul/produsele trimis/trimise in garantie este unul functional si solicitarea nu este justificata, solicitantul va achita taxele de transport tur-retur pentru produse.